(Mentaal) voorbereiden.. - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Alie Postma - WaarBenJij.nu (Mentaal) voorbereiden.. - Reisverslag uit Kollumerland, Nederland van Alie Postma - WaarBenJij.nu

(Mentaal) voorbereiden..

Door: Alie

Blijf op de hoogte en volg Alie

20 December 2012 | Nederland, Kollumerland

Oké..
Ik slik en kijk om me heen terwijl ik in m'n kamertje in Kollumerzwaag sta. Mijn backpack staat in de hoek van de kamer.
De backpack die met zorg is uitgezocht bij de Vrijbuiter, de backpack die ik heb gepast met 18 kg. stenen erin (eh, ik neem dus echt géén 18 kg. mee!) De Lonely planet ligt prominent op mijn bureau, opdat ik niet vergeet dat ik 14 januari naar Bangkok vlieg! (As if!)
Súperspannend, súpereng, maar ook súpergaaf!

De voorbereidingen voor de reis zijn in volle gang; de vaccinaties zijn gehaald bij de GGD, de malariatabletten zijn gefikst bij de apotheek, de spullen zijn voor een groot gedeelte in huis (in mijn kamer dus, op de vloer.. enzo..)
Deze week ben ik bezig geweest met het kijken naar de visa (oh my, ik snapte er niks van!) Gelukkig kan ik met mijn 'moeilijke' vragen altijd terecht bij Jesper en Alma! (De broer van Gerrit-Douwe en z'n vriendin die een paar jaar geleden eenzelfde reis hebben gemaakt.)

Over Gerrit-Douwe gesproken.. *snif*
Mijn lieve vriendje zal ik 14 januari in Nederland moeten achterlaten. Hopelijk komt hij halverwege mijn reis (dat zal waarschijnlijk ergens in april zijn?) bij mij langs, zodat we samen verder kunnen reizen. (En ons sentimenteel, emotioneel etc. in elkaars armen kunnen storten, maar dat gedeelte zal ik achterwege laten..) Als ik 24 mei naar huis ga, zal hij alleen verder reizen. (Zodat we ieder ongeveer de helft van onze reis samen hebben gedaan, en de andere helft alleen.) Voor de ervaring, de zelfstandigheid, de persoonlijke groei van het individu (enzo!)
Maargoed, dat zijn slechts plannen, we zien vanzelf hoe alles zal gaan lopen..
(Al houd ik natuurlijk mijn fingers crossed dat 'ie lekker bij mij komt en dat ik 'm geen volle 4,5 maand hoef te missen!)

Het is vandaag 20 december, 2012.
We gaan de feestdagen tegemoet (tenzij de wereld morgen vergaat, zoals de Maya's hebben voorspeld..) Maar laten we dát niet hopen, dan heb ik dat vliegticket en mijn prachtplannen voor niets gemaakt!
Waar was ik? Oja: ...de feestdagen tegemoet (sorry, ik ben soms hak-op-de-tak), deze ga ik lekker vieren met familie, schoonfamilie en mijn liefste vriendje. Vervolgens luiden we 2013 in, en heb ik nog precies twee weken hier in Nederland..
In die twee weken wil ik zoveel mogelijk leuke dingen doen en zijn bij mensen die ik lief vind. (En die mij hopelijk ook best lief vinden..)

Want 14 januari vlieg ik weg, mijn droom tegemoet!
Ik zal op deze website mijn reisverhalen en andere leuke (en misschien minder leuke?) dingen vertellen en de eerste foto's wereldwijd maken. Als je het leuk vind kun je deze lezen, en eventueel je emailadres invullen, zodat je elke keer als ik nieuw verhaal heb gepost, een email met deze melding, in je postvak krijgt.
Natuurlijk mag je dan ook een leuk, lief, grappig (of stom, vooruit) berichtje voor me achterlaten! Kan ik nog 's aan jóu denken aan de andere kant van de wereld!
24 mei kom ik weer terug, klaar voor mijn volgende avontuur!
Samen met Jonna een appartement in Leeuwarden zoeken om daar samen in te trekken en een feestje van dat stukje leven te maken!
Maargoed, dát is een ander avontuur..

Lieve lezers,
geniet van de feestdagen, luister niet té veel kerstmuziek (dat is zó zoetsappig, blegh!) en hopelijk zie ik je op mijn afscheidsfeest!
Oja: ik houd nog een afscheidsfeest, datum volgt!
Als je je geroepen voelt om te komen: KOM! :)
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, iedereen is welkom, heus waar!

Liefs en in dikke tût,
Alie P

  • 20 December 2012 - 12:01

    Bernadette:

    Hee alie!!

    Wat ontzettend leuk! Ik hou je in de gaten.
    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes, Bernadette & Hylke

  • 20 December 2012 - 12:01

    Bernadette:

    Hee alie!!

    Wat ontzettend leuk! Ik hou je in de gaten.
    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes, Bernadette & Hylke

  • 20 December 2012 - 12:03

    Annemarije:

    Hee lieve Alie! Leuk geschreven! Toppie!! Maar komt dichtbij he..! So true, maar je gaat het doen super vet! GO for it! Eerst nog je favoriete feest vieren,..Kerst mu-ha-ha! En afscheid nemen doen we later wel! Dikke tutert

  • 20 December 2012 - 12:33

    Ale En Jelkje:

    Alie,
    Geweldig mooie vakantie toegewenst, ons e mail adres ale.poelstra@hotmail.com
    groetjes, we houden contact


  • 20 December 2012 - 13:11

    Carola:

    Stoere, dappere Alie, nu al super leuk om dit te lezen! Het 'veel plezier, goede reis'-gedeelte wil ik graag persoonlijk doen, hopelijk kunnen we nog een drankje doen straks in januari.
    Geniet nog even van vriendje en familie! Tot snel!

  • 20 December 2012 - 13:49

    Jiska:

    Heeee Alie!!!!
    Ik wil je alvast een hele fijne leuke/ uitdagende/ fantastische tijd toewensen!!! Geniet van alle mooie dingen die je zult gaan zien en beleven!!!! Het wordt VAST een fantastische ervaring! Pas goed opjezelf!! En have fun!!!!
    Ik zal aan je denken!!!
    Leafs Jiska

  • 20 December 2012 - 14:30

    "Jooooooonna Jonna Ga Naar Ninefee!":

    Moooi man! Love you long time!

  • 20 December 2012 - 14:44

    Monique:

    hey Alie

    Wat stoer zeg zo'n wereld reis,we willen je dan ook graag volgen.
    Heel veel plezier en geniet er van!!!!!!!!!!!
    Pas goed op je zelf.
    Groetjes Bennie en Monique


  • 20 December 2012 - 17:02

    Mj*:

    Alie!

    Je hebt het er al zo lang over en nu mag je eindelijk!
    Ik wens je heel veel reisplezier en leuke ervaringen toe.

    Liefs,

  • 20 December 2012 - 21:38

    Klaske:

    Lieve Alie,
    Mooi geschreven!! Komt snel dichtbij.. natuurlijk eng en spannend. Maar inderdaad supervetttttt! Woeh woeh! Okidoki, ik heb m'n emailadres ingevuld zodat ik op de hoogte van je avonturen kan blijven.:)
    XX

  • 20 December 2012 - 23:00

    Alie Kedde:

    Hoi alie, spannend avontuur wat ik met veel spanning zal volgen....go for it!!!


  • 22 December 2012 - 21:59

    Seke Haijma:

    Ik vind het heel leuk om je te volgen. Super spannend hoor Alie. Ik wens je heel veel reisplezier.

  • 26 December 2012 - 16:11

    Oom Rinse En Tante Maaike:

    we wensen je veel succes met je reis en vinden het leuk om op hoogte te blijven van al je belevenisen.

  • 27 December 2012 - 18:57

    Piet, Joke En Paulus Procee:

    Hoi Alie,
    Mooi dat je ons zo op de hoogte kunt houden van alle belevenissen.
    We hopen dat het een mooie tijd wordt.
    We komen je nog gedag zeggen.
    Groetjes,
    Piet, Joke, Paulus en Anna-Marije

  • 02 Januari 2013 - 12:17

    P En B:

    Hoi Alie, na enig zoeken gelukt, nog een gelukkig nieuwjaar ook voor G.D. Natuurlijk zullen wij je volgen, wij hopen dat alles voorspoedig zal gaan, maar wij komen natuurlijk nog wel even. P en B.

  • 12 Januari 2013 - 18:38

    Jeanet En Johnny:

    Leave Aal nog heel ffies en dan is het zover, de reis van je dromen maken!
    Ik hoop van harte dat je weer gezond en heel terug komt, met heeel veel reis verhalen!
    Je bent echt n stoere chick dat je dit zomaar ff doet! ik ben hartstikke trots op je!
    Heeeeeel veel plezier toegewenst, maar wees alsjeblieft voorzichtig!!
    Je weet t maar nooit met die rare ventjes overal!!
    Geniet dr van!! Dikke tut sjons en jeanet! xx

  • 13 Januari 2013 - 13:46

    Dirk Grietje Patrick En Jannie:

    Hee Alie,
    gister op je afscheidsfeestje geweest! Ik noem het liever even een paar maanden geen elke dag contact!
    We wensen je een hele mooi tijd toe! En dat je mag genieten van alles wat je ziet! En dan samen met GD er ook even heerlijk erop uit te gaan!
    Om dan in mei weer in ons kikkerlandje terug te keren!
    Grietje vind het nog steeds maar een heel gek idee, dat je ALLEEN! Zonder je heit en mem op vakantie gaat!
    Dat je dus niet uit het vliegtuig valt, niet door de zon verbrand!
    Meid het allerbeste en tot gauw. En ik ga zeker je verslagen lezen!
    xx

  • 14 Januari 2013 - 17:56

    Ate En Jantsje, Klaas Ate En Klazien:

    Hey Alie!

    de bags zijn gepakt....tijd om te gaan back-packen:-)
    We wensen je een hele fijne tijd toe. Geniet van alles wat je onderweg tegen komt, pas heel goed op jezelf.

    Via je reisverslag blijven we op de hoogte van je reilen en zeilen.

    We hopen je in mei teug te zien op de D. Wiersmastrjitte

  • 21 Januari 2013 - 10:45

    Marcella:

    Ik wist niet dat je een blog bij houdt, dus ik ga je nu volgen. Leuk, ben benieuwd naar al je avonturen. Enjoy!!!
Alie

"Pack yourself a toothbrush dear Pack yourself a favorite blouse Take a withdrawal slip Take all of your savings out 'Cause if we don't leave this town We might never make it out" - The Lumineers - Sleep on the floor

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1448
Totaal aantal bezoekers 92429

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Backpack door Zuid-Amerika

14 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Backpack door Zuid-oost Azië

Landen bezocht: