Hellooooo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Postma - WaarBenJij.nu Hellooooo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Postma - WaarBenJij.nu

Hellooooo Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Alie

16 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Ja dames en heren, het is zo ver! De 21-jarige Alie uit het Friese dorpje Kollumerzwaag (om maar even in de 'Puberruil-taal' te spreken) is gisteren aangekomen in BANGKOK! De vluchten verliepen prima; 14 januari rond 18.30 op Schiphol afscheid genomen van heit, mem, Gerrit-Douwe, Erik, Marije en kleine Sem. Súperleuk dat Erik, Marije en Sem (zus van GD, haar vriend en de baby) er ook waren. Als jullie dit lezen: vond ik lief! :-) Afscheid nemen is niet leuk en eenmaal door de douane heb ik mezelf gedwongen het (het is Nederland en de mensen daar) los te laten.. Anders loop ik hier de hele dag te huilen!

Op de vlucht van Doha (Qatar) naar Bangkok ging er een jongen naast me zitten in het vliegtuig.. Hij heette Thomas, kwam uit Polen en reisde ook alleen naar Bangkok. Hij had een andere zitplaats, maar 'waagde het erop' omdat 'ie naast me wilde zitten.. De man die na enige tijd zijn plaats kwam opzoeken vond het niet erg, en ging op de oorspronkelijke plaats van Thomas zitten. Beste Thomas, leuk mee gepraat, tot ik op een geveven moment wilde slapen en hij zei: "You can put your head on my shoulder, I don't mind! ;-)" Ehhh, ik wel; écht niet! Op de airport in Bangkok heb ik 'm afgeschud.. (A)

Vervolgens heb ik een taxi naar het geboekte hostel dichtbij Khao San Road genomen. Toen ik bij de receptie aankwam, draaide er een cd van Jack Johnson. Hier werd ik blij van; iets vertrouwds in het verre Bangkok! Vervolgens gesetteld en een douche genomen. De douches zijn hier wel erg koud, dus dat was 'verfrissend' om 't maar zo te zeggen :-p Om een uur of 23.00 kwam een van mijn kamergenotes binnen; Nederlandse Floor! Leuke meid, leuk mee gesproken en meteen mee afgesproken de volgende dag (vandaag dus) mijn visum voor Vietnam te regelen bij de ambassade. Zij kon haar visum daar vandaag namelijk ophalen, kwam goed uit! De weg er naartoe was een avontuur opzich.. Eerst met een tuktuk naar het station, waar ik m'n ticket voor de nachttrein naar Chiang Mai alvast heb gekocht. Vervolgens een stukje met de metro en daarna nog een stuk met de trein om naar de ambassade te gaan.. Maargoed; paspoort is daar afgegeven en als het goed is kan ik 21 januari mijn visum voor Vietnam ophalen :-). Verder hebben we op een terrasje gezeten en in het park gezeten.
De trein waar ik een ticket voor heb gekocht, is de nachttrein die me van Bangkok naar Chiang Mai (Noord Thailand) brengt. (Bespaart me de kosten van een nacht hostel!) Hij vertrekt 21 januari (dat was de eerstvolgende, de rest was al volgeboekt) om 19.35 vanuit Bangkok en komt 9.55 aan in Chiang Mai, waar Floor dan al is. Zij vertrekt morgen, met een bus.. In Chiang Mai zoeken we elkaar weer op, omdat we graag samen de trekkingtocht door de jungle willen gaan doen. Toch een beetje vertrouwd en leuk als je dat met iemand die je 'kent' te delen :-)

Vanavond (het is hier nu 20.00) gaan we wat eten en cocktails drinken op Khao San Road. Ik ben er nog niet geweest, dus ik ben benieuwd!
Ik vermaak me prima tot nu toe, ga me nu omkleden en dan even rondkijken op Khao San. Jullie veel plezier in de sneeuw in Nederland!
Dikke tût, Alie

  • 16 Januari 2013 - 14:06

    Jantsje :

    ha die Alie, fijn te weten dat je goed bent aangekomen.
    Geniet van het eten de cocktails. Wij vermaken ons hier in de kou;-)

  • 16 Januari 2013 - 14:13

    Klaske:

    Leave Alie,
    Waaaaw, handig die e-mailnotificatie! Goed om te horen dat je vandaag een leuke dag hebt gehad!! Hopelijk heb je de afgelopen nacht ook lekker geslapen..;) En superleuk dat je die Floor weer opzoekt in Chiang Mai.
    Lekker ite & cocktails drinke sametien! We kinne jir reedride!:) Tút!

  • 16 Januari 2013 - 14:19

    Jesper:

    Ja hoorrr! Het eerste bericht er al op! (te) Gekke stad of niet?!? Rustig an met de cocktailtjes, als je niet oppast moet je zo'n bucket alleen opdrinken ;) gelukkig heb je n reismaatje.. ;) geniet ervan, lekker slapn inde trein en op naar de jungle! Geweldig! Enjoy!

  • 16 Januari 2013 - 14:38

    Jooona Joooona Ga Naar Ninefee:

    Alie'tsje hooooi :) oh ek wer ty-pisch hi, van die Pool... Oh oh oh! Mar ik bin SA blyd das't it tot nou ta al hartstikke leuk hast, it sil fest allinig nog mar leuker wurde!! Die nachttrein lieket my heul vet! En dan de tocht troch it oerwoud, super cool... Nou zelfs ik wurd in bietsje jaloers ;). Enjoy lieve! xxx

  • 16 Januari 2013 - 14:40

    Annemarije:

    Te plak! mooi man Sounds great! Meteen er maar door regelen die hap! dikke tut

  • 16 Januari 2013 - 15:04

    Letitia:

    Hoi Alie. Goed om te horen dat je veilig aangekomen bent daar. Het klinkt wel spannend allemaal hoor! Maar ook ontzettend leuk. Veel plezier! :D xxx Letitia

  • 16 Januari 2013 - 15:08

    Bettie:

    Heee! Super dast veilig en wel bist aankwam! en dast et meteen sa trefst mei een leuk kamergenootje, en reisgezelschap van Thomas haha! Have fun in Bangkok en lekker iete sa, en geniet van de cocktails ;) xxx

  • 16 Januari 2013 - 16:13

    Margriet:

    Alie, in hiel soad wille op dyn reis. Wol goed op dysels passe hi!!
    Do soest net de earste weze dy't pakt wurd mei dat wite guod. Foaral net te gau
    op oare minsken fertroue hjer
    Sil wol goed komme tink ik, mar dan ha'k it toch mar efkes sein.
    No mar fierder genietsje en safolle mooglik sjen! Toppertje!!

  • 16 Januari 2013 - 19:27

    Oom Rinse En Tante Maaike:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en meteen een "vriendin" hebt ontmoet.Super dat we jou zo kunnen volgen op je reis! Veel plezier!!

  • 16 Januari 2013 - 20:07

    Heit En Mem:

    Een reis om jezelf te verrijken! Met een beetje bagage vertrekken en met een back-pack vol nieuwe ervaringen terugkomen, daar doen we het voor! En zo te lezen lukt dit al aardig kanjer! <3 x H M & TH

  • 16 Januari 2013 - 20:17

    Jiska:

    heee Alie!!
    Wat leuk om dit zo te lezen!! Wat fijn dat je goed bent aangekomen!! En dat je al een nederlandse meid hebt getroffen! Wat super zeg! Leuk en je avontuur is nu al begonnen!!! Ik ben blij dat je veilig aan bent gekomen! En meid....afscheid nemen is niet leuk.....maar nu je daar bent geniet van alle mooie momenten en gebeurtenissen!!!!!! Veel plezier meid en een hele fijne tijd! Ik blijf je volgende!!
    Dikke tút xx Jiska

  • 17 Januari 2013 - 17:13

    Ben Noorlander:

    Kijk, gewoon iemand die wel doet wat ze graag wil. Geweldig Alie. Jaloers dat ik de mogelijkheden vroeger niet geschapen en benut heb. Maar ook trots dat ik iemand ken die wel de "stoute" schoenen aantrekt en op pad gaat. Ik las vandaag voor het eerst een stukje, en ga je nu zeker volgen via je dagboek. Veel plezier en groeten vanuit schaatsend Fryslân.

  • 17 Januari 2013 - 21:54

    MR, Mien & HW. .:

    Hee Aal,

    het klinkt tot nu toe al helemaal top!!! lekker reizen, genieten, ontdekken en etc Have fun en goed oppassen, we houden je in de gaten!!


    Toi Toi TOIIIIIIII!!!!!!!!!!


    xxxxxxxx

  • 17 Januari 2013 - 22:03

    Rina:

    Hoi Alie, fijn dat je goed bent aangekomen en iemand ontmoet hebt om mee de jungle in te gaan.
    Ik heb je in mijn favorieten gezet en probeer je zo te volgen. Wij hebben al veel gezien van de wereld maar de onderneming en omgeving waar jij bent hebben wij nog niet gedaan. Geniet ervan.
    liefs Rina

  • 18 Januari 2013 - 08:45

    Minne En Hennie:

    Hoi Alie,

    Moai datsto goed oan kaam bist, prachtig om te lézen hoest dy dér fermakkest, spannend allegear mar genytsje der fan. wy sille dy yn de gaten halde.Pas goed op dysels stoere Alie!!

  • 18 Januari 2013 - 17:21

    Thijs:

    Hallo Alie,

    Geweldig dat je dit avontuur aangaat , had het gehoord van je pake Molle dat je al onderweg bent.
    Wij wensen je een mooie en goede voortzetting van je reis toe.

    Groetjes, Thijs en Tineke.

  • 19 Januari 2013 - 10:46

    Piet :

    Hoi Alie,

    Leuk zo'n reisverslag. Wij hebben het met veel plezier gelezen en we zijn blij dat je een goede reis hebt gehad .
    We wensen je veel plezier en vinden het leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.

    Groetjes,
    Piet, Joke, Paulus en Anna-Marije

  • 21 Januari 2013 - 11:03

    Marcella:

    Gave stad hé Bangkok! Chiang Mai is ook tof,daar zijn wij naar de olifanten gegaan, maar dat heb je al gedaan zie ik! Ik ben benieuwd naar je jungle tocht! Goede reis met de nachttrein
Alie

"Pack yourself a toothbrush dear Pack yourself a favorite blouse Take a withdrawal slip Take all of your savings out 'Cause if we don't leave this town We might never make it out" - The Lumineers - Sleep on the floor

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 856
Totaal aantal bezoekers 92427

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Backpack door Zuid-Amerika

14 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Backpack door Zuid-oost Azië

Landen bezocht: