Just chill, you know? - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Alie Postma - WaarBenJij.nu Just chill, you know? - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Alie Postma - WaarBenJij.nu

Just chill, you know?

Blijf op de hoogte en volg Alie

30 Januari 2013 | Thailand, Chiang Rai

Nadat ik de route (lopen, skytrain, metro) naar Hua Lumpur had uitgevogeld, ben ik al snel op pad gegaan. Met het motto 'beter te vroeg dan te laat', was ik veel te vroeg op het station, waar ik 2 Duitse meisjes trof (die dus ook veel te vroeg waren..) Samen gewacht en wat gepraat tot we de trein in konden. Ik had inmiddels verschillende dingen over de sleepingtrain Bangkok-Chiang Mai gehoord (bijvoorbeeld dat de kakkerlakken over je tenen krioelen) maar dat is niet waar! Het was gezellig (al waren er veel Koreanen, Chinezen, weetikveel; die geen Engels spreken..) Prima rit gehad, goed geslapen en geen kakkerlak gezien! We hadden wel 4 uur vertraging, maar dat schijnt normaal te zijn..
In Chiang Mai hebben Floor en ik vooral gerelaxed. (We hebben het hier ook zó zwaar..!) Ons hostel had een rooftop, waar wij regelmatig te vinden waren. Verder hebben we een leuk hippie-tentje ontdekt: The Free Bird Cafe. Lekkere smoothies, lekker eten en hele lieve mensen in de bediening. De opbrengst van alles wat je eet, en de kleding/ boeken die ze daar verkopen gaat naar arme kinderen in Burma. Nice!
In Chiang Mai heb ik ook voor het eerst met Gerrit-Douwe en heit en mem geskypt. Ik had verwacht dat ik er 'ûnwennich' en verdrietig van zou worden, maar ik vond het erg leuk en werd er juist vrolijk van!
Na Chiang Mai zijn we voor 3 dagen naar Pai geweest, wat noordelijker in Thailand ligt. Een hippiestad met een fijne sfeer, maar los daarvan, is er niet veel te beleven. Wel sliepen we in een leuke bungalow van een Oostenrijks stel, de sfeer was huislijk en er waren twee superlieve honden :) 's Avonds zaten we met een groepje bij het kampvuur met 'n biertje, en kreeg ik vaak te horen dat ik me vooral nergens zorgen over moest maken.. "Just chill, you know?" In hun huis hing er een bordje aan de muur met 3 mooie levensdoelen die ik graag met jullie wil delen.
1. Stay as you are
2. Live your dream
3. Be happy
Dát is in het kort de visie van de mensen in Pai :)
Na Pai zijn we teruggegaan naar Chiang Mai voor 2 nachten, en inmiddels zitten we boven in Thailand, in Chiang Rai.
De eerste dag in Chiang Rai was een goeie; we hebben een pokke eind gelopen (oke, dat was misschien iets minder..), maar we hebben een mooi groot winkelcentrum gevonden! Waar ik (jawel!) een i-pad mini heb weten te bemachtigen! Ik ben er superblij mee, hij is heel handig om snel even iets op te zoeken en ik kan skypen wanneer ik maar wil! <3

Vandaag hebben we een tourtje gedaan. We zijn naar 'hilltribes' geweest (waaronder de langnekken), hebben het Opium museum gezien, de ancient city en de golden triangle (een drie-landenpunt waar Thailand, Laos en Myanmar elkaar raken.) We hadden erg veel zin in de Long neck tribe, maar deze viel eerlijk gezegd een beutje tegen. Te commercieel en erg toeristisch..
Een dezer dagen naar de White Temple, een bijzondere sneeuwwitte tempel met mooie schilderingen op de binnenmuren.
Zaterdag gaan we met de slowboat naar Laos, waar we dan zondag zullen aankomen. In Laos zullen Floor en ik opsplitsen, aangezien zij meteen doorgaat naat Vietnam en ik eerst 30 dagen door zal brengen in Laos, voor ik naar Vietnam ga. Ik ben benieuwd; Laos, here I come!

Dikke tût,
Alie P.

  • 30 Januari 2013 - 10:55

    Jantsje:

    't Is net of ik met je mee reis. Binnenkort moet ik maar effe googlen op alle toeristische plekjes waarover je verteld:-) Take care of ypurself!

  • 30 Januari 2013 - 15:57

    Jesper:

    Heeer-lijk om te lezen! Fantastisch ook om mensen zoals die Oostenrijkers te ontmoeten, lekker chillen als leefstijl, dat blijft je bij idd... Laos word vast niet anders dan chillen, wij vonden het een superrelaxt land. Geniet van de tocht de komende dagen en besef dat ruim eenderde van de bevolking van Laos daar in de jungle woont waar je doorheen vaart, afgezonderd van de rest vd wereld... En jump er niet in bij Pak Beng, dat deed een gast van onze boot toen, stel je dat maar ens voor als je der bent, hij klapte verderop op de rotsen en zag er niet fris uit later aan wal...we moesten wel lachen toen :). Take care, chillse en hoop snel weer wat van je te lezen!

  • 30 Januari 2013 - 16:41

    Klaske:

    Jeeeej, leuk om wer wat te lézen oer dien belevenissen! 'T klinkt as 1 wurd: geniete! Lekker hé. Veel plezier nog de letste dagen in Thailand.;) XX

  • 30 Januari 2013 - 18:32

    Jiska:

    Heee lieve Alie!!
    Ik volg je zeker weten!!!!
    En wat klinkt het allemaal super en fantastisch!!! Je bent lekker aan het genieten en volop indrukken aan het opdoen!!!
    Dit is een geweldige tijd voor je!! Nog heeeel veel plezier!!!

    Liefs xx Jis

  • 30 Januari 2013 - 19:05

    Tineke:

    hey lieve alie,
    wat leuk om weer een verhaal van jou te lezen! het voelt dan weer even precies zoals 4 jaar geleden toen marije en ik in thailand waren. wachten op het station, zo'n foto op het station, de treinreis... had jij ook blauwe gordijntjes waar je achter sliep?
    en je hebt ook al een nieuwe broek gekocht zie ik. wat een andere wereld he.
    heerlijk om een tijdje zo door het leven te gaan! blijf genieten, nog even van thailand en daarna laos, en vooral van de mensen die je tegenkomt. maar dat lukt jou wel! dikke tuut (en pas goed op dysels).

  • 30 Januari 2013 - 20:05

    Oom Rinse En Tante Maaike:

    leuk om jou story te lezen.we zullen even opzoeken waar Laos ligt,dan weten we ook ongeveer waar jij bent.Ondertussen zijn wij Pake en Beppe geworden van Alina,dochtertje van Klaas Jan en Tjitske.

  • 01 Februari 2013 - 18:52

    Beppe Janny :

    Hoi Alie,
    Hartelijke groeten van beppe Janny. Heb je bericht gelezen en ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Geniet maar met volle teugen.
    Dikke tút van beppe

  • 04 Februari 2013 - 15:28

    Sjampoo:

    Heej Alie, leuk dy ferhaaltsjes.
    Moai dast it sa nei dyn sin hast.
    Genietsje der lekker fan!
Alie

"Pack yourself a toothbrush dear Pack yourself a favorite blouse Take a withdrawal slip Take all of your savings out 'Cause if we don't leave this town We might never make it out" - The Lumineers - Sleep on the floor

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 92455

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Backpack door Zuid-Amerika

14 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Backpack door Zuid-oost Azië

Landen bezocht: