Het land waar ik €30 neertelde voor postzegels.. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Alie Postma - WaarBenJij.nu Het land waar ik €30 neertelde voor postzegels.. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Alie Postma - WaarBenJij.nu

Het land waar ik €30 neertelde voor postzegels..

Blijf op de hoogte en volg Alie

05 Maart 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos! How u doin'? Het is nicht zu glauben (ik weet niet hoe je dat in het Spaans zegt hoor), maar ik zit alweer twee en een halve week in de wereldstad die de naam Buenos Aires draagt. En wat is het een prachtstad zeg. Voor de mensen (mem) die zich afvragen waarom ik zo weinig van me laat horen; ik weet niet.. Ik heb het gewoon druk geloof ik. (Zei ik dat nou echt?) Laten we beginnen bij het begin, wel zo eerlijk.. ;-)
(PS: Ik ben vrij enthousiast over deze stad geloof ik. Maak je gereed voor een stortvloed aan bijvoeglijke naamwoorden.)

Vlak voor ik vertrok merkte ik al wat reuring op kantoor. Ik had het een (ik kan de streepjes niet vinden op dit toetsenbord, denk ze er even bij ja?) en ander opgepikt, maar ik wist niet wat er aan de hand was. Niet echt..
Tot de vrijdag van mijn afscheidsborrel. Janken geblazen. Kolere zeg, mijn collega's zijn echt de liefste van de hele wereld. Met een boekje vol liefde, een mooi armbandje, een notitieboekje en uit m'n kop gejankte ogen ben ik die avond de kroeg uitgestrompeld. De dagen vlogen voorbij en voor ik het wist zat ik met mijn kont in een vliegtuigstoel. Geen rare meneren deze reis. Met dit feit was ik erg in mijn nopjes- dat snap je.

De eerste twee weken zijn eigenlijk echt omgevlogen. Iedere dag van 9-13 uur volgde ik lessen Spaans aan een taalschool, in de middagen sociale activiteiten om onze Spaanse communicatievaardigheden (of het gebrek daaraan) in praktijk te brengen en 's avonds uit, drankjes doen of uh.. Uit.
Samen met Lisa ontmoette ik Graziella, wiens vriend weer een vriend had (zie je, daar gaan we al), waardoor we ineens (ik zweer het, die dingen gebeuren gewoon) op de gastenlijst stonden voor een fancy club, gratis eten, drinken en geen rij. Lekker de rij voorbij lopen met je nog niet gebruinde hoofd. Lachen man. Het gastgezin waar ik de eerste twee weken verbleef was geweldig. Het eten was heerlijk, ze zijn ontzettend lief en gastvrij en ik heb een kleine leegte in m'n Nederlandse hart sinds de dag dat ik verder trok.

In het lange weekend (ik ben de dagen helemaal kwijt. Ik weet niet welke dag het is, hoelaat of welke datum, heel debiel. Maargoed, dat doet er niet toe.) "Er was eens een weekend van vijf dagen lang, waarin ik naar de watervallen van Iguazu ging." Google die shit. Een (denk streepjes, je kunt het) van de zeven natuurwereldwonderen en zo geweldig mooi. Ken je dat gevoel dat je je zo klein en nietig voelt onder het geweld van de natuur? Water is zo ontzettend sterk. Met een heerlijke groep mensen heb ik genoten van de watervallen in Brazilie (je voelt 'm al he? Puntjes gaan ook niet) en in Argentinie, heerlijk eten en drinken en een awesome zwembad.

Sinds deze vrijdag zit ik in een hostel in het centrum, heb ik de hele dag de tijd om toerist uit te hangen, ontmoet ik mensen, doe ik drankjes hier en daar.. Ik probeer op te sommen wat ik heb gedaan, maar er is gewoon zo veel!
- Casa Rosada. Het witte huis van Argentinie, maar dan roze. (Nah, vergelijking van niks eigenlijk. Oke. Sorry.) Vanaf dit balkon zong Evita haar volk toe en hier woonde zij met haar man. Het graf van Evita is tevens hier in Buenos Aires.
- Ik geniet van rooftop feesten, wijnen en lekker eten. (Voor de mensen die ik heb verteld dat er hier geen mooie mannen zijn; dit is niet waar.)
- Met de groep van Iguazu, weer gecombineerd van mensen die ik anders ken hebben we een kroegentocht gedaan. Ik heb mensen beloofd niks over deze avond los te laten, dus dat doe ik maar niet. What happens in BA stays in BA.
- Ik kan wel doorgaan met m'n opsomming, maar je wordt gillend gek. Echt waar.. Festivals, marktjes, tango shows midden op straat, lurkend aan een fles wijn. De leven. Serieus. De leven.
Om in het Welcome to the Village thema van vorig jaar te blijven: Nooit meer naar huis! (Grapje mem, grapje.)

Los van het feit dat alles hier vreselijk duur, maar toch ook vreselijk mooi is, vertrek ik samen met Lisa naar Bariloche, Patagonie. Iets koelere oorden, bergen, meren en natuur. Heel anders dan deze drukke, multi culturele stad, waar je iedere avond opnieuw verdrinkt in je opties.. Ik ben heul benieuwd!

Check hieronder nog wat foto's. Ik ga even een wijntje doen.
Ciao!

X



  • 06 Maart 2017 - 09:23

    Monique :

    Prachtig Alie wat weer een ervaring.

  • 06 Maart 2017 - 09:36

    Pietsje :

    wat een geweldig verhaal en wat leuk dat je ons de kans geeft om dit te volgen prachtig heel veel succes voor je verdere reis groet pietsje

  • 06 Maart 2017 - 10:00

    Piet En Joke Procee:

    Hoi Alie,

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt.

    Groetjes vanuit Burgum.

  • 06 Maart 2017 - 16:18

    Rinse En Maaike Hernamdt:

    mooi verhaal, succes met je verdere reis. Zien uit naar het volgende verhaal!
    het ga je goed.
    groetjes uit de westereen!

  • 12 Maart 2017 - 19:12

    Jan En Aukje Bosma:

    lieve alie, geniet er van, maar dat gaat wel lukken zo te lezen, dikke tuut.
Alie

"Pack yourself a toothbrush dear Pack yourself a favorite blouse Take a withdrawal slip Take all of your savings out 'Cause if we don't leave this town We might never make it out" - The Lumineers - Sleep on the floor

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 92425

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Backpack door Zuid-Amerika

14 Januari 2013 - 24 Mei 2013

Backpack door Zuid-oost Azië

Landen bezocht: